kzk-ekofНАЛЕД и Комисија за заштиту конкуренције организовале су округли сто на тему „Значај и изазови у развоју малопродаје у Србији са аспекта заштите конкуренције“. Округли сто организован је како би се представници компанија које се баве малопродајом у Србији упознали са детаљима пројекта опсежне анализе тржишта малопродаје у Србији , а коју је покренула Комисија за заштита конкуренције , али и како би управо они који се баве пословањем у овом сектору дали своје предлоге и сугестије за израду овог документа који се у нашој земљи ради по први пут. Анализа, иначе, обухвата тржиште малопродаје производа крајњим потрошачима и тржиште набавке, са фокусом на однос између малопродаваца и њихових добављача, али и утицаја приватних робних марки на ниво конкуренције.

Учеснике округлог стола поздравили су председник Комисије за заштиту конкуренције др Милоје Обрадовић и потпредседник Управног одбора НАЛЕД-а, Горан Ковачевић, док су их са планом реализације, као и циљевима секторске анализе упознали др Синиша Милошевић, руководилац Сектора за економске анализе КЗК и његови сарадници.

Председник Комисије за заштиту конкуренције др Милоје Обрадовић нагласио је да Комисија овај посао сматра изузетно важним, како због значаја овог сектора за укупну економску активност у земљи, тако и због конкретне користи за потрошаче, а што је, у крајњој линији, и један од основних елемената ефикасне политике заштите конкуренције.

Трговина на мало представља сектор привреде код кога је највише изражен ефекат фер тржишне утакмице на саме потрошаче, будући да се у трговини на мало остварује директан контакт са њима, односно да је правило да крајњи купац увек плати све. Верујем зато да ова анализа може да допринесе и већем поверењу потрошача у саме учеснике на тржишту, уколико знају да сви послују према фер правилима, нагласио је председник Обрадовић. – Комисија ће нашире сагледати тренутне тржишне структуре, имајући у виду велики број промена и преузимања у претходних десетак године, што ће допринети још бољој и ефикаснијој заштити конкуренције и тиме омогућити свима равноправне услове за пословање.

Констатовано је да је заједнички интерес да се стекне реална увид у слику и односе на тржишту малопродаје хране, пића и дувана, јер често се у јавности јављају погрешне процене о тржишним уделима у сектору малопродаје, што штети и нарушава репутацију самим учесницима на тржишту, али доводи у питање и ефикасност Комисије за заштиту конкуренције.

Учесници округлог стола били су представници сектора малопродаје и добављача, Министарства трговине, адвокатских канцеларија и стручне јавности, а догађај је организован у оквиру Радне групе за поглавље 8 „Политика конкуренције“ Националног конвента, којом НАЛЕД председава.