Комисија за заштиту конкуренције спровела је крајем прошле године Секторску анализу стања конкуренције у сектору постпродајних услуга. Ово тржиште, између осталог обухвата гаранцију, сервисне услуге, промет и коришћење резервних делова за моторна возила и најпродаваније беле технике – фрижидера и веш машина.
Основни циљ анализе био је да се утврде структура и односи између тржишних учесника, њихова тржишна учешћа и тржишна снага, са циљем откривања евентуалних слабости тржишта, односно постојања услова за настанак повреда конкуренције.
Од када је документ усвојен и најшира јавност са њеним налазима упозната, Комисија је интензивно радила на додатној анализи овог документа, у контексту постојања могућих повреда конкуренције од стране тржишних учесника у овом сектору.
У том смислу, Комисија је дошла је до одређених налаза, који не морају да значе да су одређене радње које чини део учесника на овим тржиштима незаконите, али могу да буду претња конкурентском понашању и угрожавање равноправности свих тржишних учесника на наведеним тржиштима.
Налазе до којих је дошла, Комисија је формулисала у документима Информација о налазима и ставовима Комисије у вези са анализом тржишта постпродајних услуга у сектору моторних возила и Информација о налазима и ставовима Комисије у вези са анализом постпродајних услуга у сектору производа беле технике.
У овим документима Комисија је детаљније образложила елементе пословања дела тржишних учесника у секторима сервисирања моторних возила и беле технике и изразила забринутост због одређених делова уговорених односа између тржишних учесника, а који могу указивати на могуће повреде конкуренције.
Ове налазе Комисија је упутила надлежним државним органима, пословним удружењима, али и тржишним учесницима из сектора постпродајних услуга у секторима моторних возила и беле технике, а како би их упозорила да у случају да не измене одређене делове уговора које имају са својим добављачима или дистрибутерима могу бити предмет поступка Комисије.