Komisija za zaštitu konkurencije sprovela je krajem prošle godine Sektorsku analizu stanja konkurencije u sektoru postprodajnih usluga. Ovo tržište, između ostalog obuhvata garanciju, servisne usluge, promet i korišćenje rezervnih delova za motorna vozila i najprodavanije bele tehnike – frižidera i veš mašina.
Osnovni cilj analize bio je da se utvrde struktura i odnosi između tržišnih učesnika, njihova tržišna učešća i tržišna snaga, sa ciljem otkrivanja eventualnih slabosti tržišta, odnosno postojanja uslova za nastanak povreda konkurencije.
Od kada je dokument usvojen i najšira javnost sa njenim nalazima upoznata, Komisija je intenzivno radila na dodatnoj analizi ovog dokumenta, u kontekstu postojanja mogućih povreda konkurencije od strane tržišnih učesnika u ovom sektoru.
U tom smislu, Komisija je došla je do određenih nalaza, koji ne moraju da znače da su određene radnje koje čini deo učesnika na ovim tržištima nezakonite, ali mogu da budu pretnja konkurentskom ponašanju i ugrožavanje ravnopravnosti svih tržišnih učesnika na navedenim tržištima.
Nalaze do kojih je došla, Komisija je formulisala u dokumentima Informacija o nalazima i stavovima Komisije u vezi sa analizom tržišta postprodajnih usluga u sektoru motornih vozila i Informacija o nalazima i stavovima Komisije u vezi sa analizom postprodajnih usluga u sektoru proizvoda bele tehnike.
U ovim dokumentima Komisija je detaljnije obrazložila elemente poslovanja dela tržišnih učesnika u sektorima servisiranja motornih vozila i bele tehnike i izrazila zabrinutost zbog određenih delova ugovorenih odnosa između tržišnih učesnika, a koji mogu ukazivati na moguće povrede konkurencije.
Ove nalaze Komisija je uputila nadležnim državnim organima, poslovnim udruženjima, ali i tržišnim učesnicima iz sektora postprodajnih usluga u sektorima motornih vozila i bele tehnike, a kako bi ih upozorila da u slučaju da ne izmene određene delove ugovora koje imaju sa svojim dobavljačima ili distributerima mogu biti predmet postupka Komisije.