2022 « Komisija za zaštitu konkurencije
Početna strana » » 2022 (Page 3)
Komisija pokrenula postupak na tržištu veleprodaje keramičkih pločica

kzkKomisija za zaštitu konkurencije je pokrenula postupak ispitivanja povrede konkurencije po službenoj dužnosti protiv privrednog društva Polet-keramika Novi Bečej, radi ispitivanja postojanja restriktivnih sporazuma iz člana 10. Zakona zaštiti konkurencije, kojima se ograničava konkurencija na tržištu veleprodaje keramičkih pločica u Republici Srbiji i izvršila nenajavljeni uviđaj.

Komisija je sprovela analizu stanja konkurencije u kanalima distribucije keramičkih pločica i sanitarija u okviru koje je pribavila i ugovore o kupoprodaji koje je proizvođač Polet-keramika Novi Bečej sklapala sa kupcima za dalju prodaju. Analizom ugovora, njihovih priloga i aneksa, uočene su odredbe koje upućuju na postojanje prakse poznate kao utvrđivanje cena u daljoj prodaji od strane proizvođača/prodavca, kojom se kupac ograničava da samostalno i nezavisno donosi poslovne odluke koje se odnose na cenovnu politiku, što je restriktivni sporazum koji predstavlja povredu konkurencije iz člana 10. Zakona.

Komisija će u ispitnom postupku, preduzeti sve potrebne dokazne radnje u cilju pravilnog utvrđivanja činjeničnog stanja, ispitati postojanje povrede konkurencije, a po okončanju postupka doneti i konačnu odluku.

Pozivaju se sva lica koja raspolažu podacima, ispravama ili drugim relevantnim informacijama koje mogu doprineti utvrđivanju činjeničkog stanja u ovom postupku da iste dostave na adresu Komisije za zaštitu konkurencije, Savska 25/IV, Beograd.

Izveštaj o sprovedenoj Sektorskoj analizi stanja konkurencije u kanalima distribucije keramičkih pločica i sanitarija 2018 – 2020. godine

kzkNa osnovu člana 47. Zakona o zaštiti konkurencije Komisija je sprovela sektorsku analizu stanja konkurencije u kanalima distribucije keramičkih pločica i sanitarija.

Sprovedena je sveobuhvatna analiza kanala distribucije keramičkih pločica i sanitarija na tržištu Republike Srbije za period 2018-2020. godina. To je podrazumevalo utvrđivanje odnosa između konkurenata – proizvođača, uvoznika, veleprodavaca i maloprodavaca na tržištu keramičkih pločica i sanitarija, procenu njihovog tržišnog učešća i relativne snage, analizu ugovornih odnosa, kao i efekata koji ti odnosi mogu imati na stanje konkurencije na tržištu. Analiza se fokusirala na veleprodajno tržište keramičkih pločica i sanitarija dok su tržište proizvodnje keramičkih pločica i sanitarija i tržište maloprodaje keramičkih pločica i sanitarija obrađeni u pojedinim segmentima isključivo u funkciji potpunog sagledavanja lanca distribucije predmetnih proizvoda.

Uočena je razgranata mreža trgovine predmetnim proizvodima, veleprodavci i maloprodavci sarađuju sa velikim brojem dobavljača, skoro svi su profilisani kao multibrend radnje sa širokom lepezom asortimana različitih proizvođača, distributera i dobavljača. Osim navedenog, analizom ugovora uočeno je da postoje određene pojave koje mogu biti potencijalno sporne sa aspekta zaštite konkurencije, te će Komisija u narednom periodu pratiti ponašanje učesnika na tržištu i okolnosti koje ukazuju na povrede Zakona o zaštiti konkurencije.

Komisija se zahvaljuje svim učesnicima na tržištu koji su tokom analize dostavili tražene podatke.

Održano predavanje o zaštiti konkurencije

kzk
Predstavnici Komisije za zaštitu konkurencije održali su predavanje na vebinaru pod nazivom „Koncentracija učesnika na tržištu i uticaj na postupak unovčenja u stečajnom postupku“ koji je organizovala Agencija za licenciranje stečajnih upravnika, uz podršku Svetske banke.

Cilj ovog vebinara bio je da se učesnici upoznaju sa pravom konkurencije koji reguliše oblast kontrole koncentracija a do kojih može doći u stečajnom postupku.

Na vebinaru je učestvovalo 111 stečajnih upravnika i sudija privrednih sudova iz čitave Srbije.

Završena Sektorska analiza tržišta međumesnog autobuskog prevoza u Republici Srbiji

kzkSektorska analiza tržišta međumesnog autobuskog prevoza u Republici Srbiji sprovodena je u saradnji sa predstavnicima Svetske banke u okviru projekta Unapređenja poslovnog okruženja u Republici Srbiji. Projektom unapređenja poslovnog okruženja u Republici Srbiji, koji se sprovodi na osnovu Sporazuma između Vlade Republike Srbije i Međunarodne finansijske korporacije, predviđeno je da će Svetska banka pružati Komisiji za zaštitu konkurencije tehničku pomoć za unapređenje konkurencije i regulacije tržišta u Republici Srbiji kroz više aktivnosti. Jedna od predviđenih aktivnosti je i pružanje tehničke pomoći za sprovođenje tržišnih istraživanja, uključujući tržišta na kojima učestvuju javna preduzeća kako bi se identifikovale i prevazišle prepreke u sprovođenju temeljnih tržišnih reformi koje bi mogle uticati na učinke sektora.

Predmetna analiza je izrađena od strane tima Svetska banke, za potrebe navedenog projekta.

Predmet analize je tržište autobuskog prevoza u smislu identifikacije osnovnih karakteristika tržišta i strukture tržišta kao i analiza regulatornog okruženja, performansi tržišta i analiza konkurencije na tržištu kroz identifikaciju praksi i pravila koja mogu narušiti konkurenciju na tržištu. Analizom je konstatovano da postojeći regulatorni okvir doprinosi suboptimalnim tržišnim ishodima te su date preporuke za unapređenje tržišta međumesnog prevoza putnika u drumskom saobraćaju.

Komisija se zahvaljuje svim učesnicima na tržištu koji su tokom analize dostavili tražene podatke.

Potpisan Memorandum o saradnji sa Komisijom za konkurenciju Republike Grčke

kzkKomisija za zaštitu konkurencije Republike Srbije i Komisija za konkurenciju Republike Grčke potpisale su Memorandum o međusobnoj saradnji na području zaštite konkurencije.

Realizacija Memoranduma će omogućiti unapređenje saradnje između dve Komisije, kroz razmenu iskustava i uporedne prakse, na području primene prava konkurencije u cilju ekonomskog napretka i dobrobiti društva, a naročito potrošača.

Cilj Memoranduma jeste jačanje saradnje u oblasti primene prava i politike zaštite konkurencije, kao i stvaranje povoljnih uslova za razvoj bilateralnih odnosa, što je posebno značajno u kontekstu promena na tržištima sa kojima se tela za zaštitu konkurencije suočavaju.