2020 « Komisija za zaštitu konkurencije
Početna strana » » 2020 (Page 2)
Obaveštenje o načinu rada Komisije tokom trajanja vanrednog stanja

kzkNa osnovu Odluke o proglašenju vanrednog stanja na teritoriji Republike Srbije, zbog zarazne bolesti izazvane virusom SARS-CoV-2, u Komisiji za zaštitu konkurencije, u okviru mera za njegovo suzbijanje, neće se održavati sastanci sa strankama.

Komunikacija za vreme trajanja vanrednog stanja će se obavljati elektronskom poštom (office@kzk.gov.rs).

Podnesci (osim prijava koncentracija) i ostala pošta će se primati elektronskim putem, mejlom na adresu pisarnica@kzk.gov.rs, ili preko JP Pošta Srbije.

Prijave koncentracija i mejlovi sa podnescima čija veličina priloga prelazi 100 megabajta dostavljaju se poštom ili neposredno na pisarnici.

Komisija za zaštitu konkurencije zahvaljuje se na razumevanju i odgovornom ponašanju u nastalim okolnostima.

Pokrenuti postupci radi ispitivanja povrede konkurencije na tržištima veleprodaje mleka i mlečnih proizvoda i veleprodaje piva

kzkNakon sprovedene sektorske analize tržišta trgovine na malo u prodavnicama pretežno hranom, pićem i duvanom za period 2017-2018. godina i analize prikupljenih ugovora zaključenih između dobavljača pojedinih proizvoda i njihovih kupaca, Komisija za zaštitu konkurencije pokrenula je postupke ispitivanja povrede konkurencije protiv 23 tržišna učesnika.

Tako je, zbog osnovane pretpostavke da su zaključili restriktivni sporazum iz člana 10. Zakona o zaštiti konkurencije, odnosno ugovore koji sadrže odredbe o utvrđivanju minimalne cene u daljoj prodaji, Komisija pokrenula postupke protiv dva dobavljača – AD Imlek i Apatinska pivara, kao i kupaca – trgovaca na malo na tržištu prehrambenih proizvoda.

Komisija poziva sva lica koja raspolažu podacima, ispravama ili drugim relevantnim informacijama koje mogu doprineti potpunijem utvrđivanju činjeničnog stanja u ovom postupku, da iste dostave na adresu Komisije za zaštitu konkurencije, Savska 25/IV, Beograd.

Komisija pokrenula postupak zbog sumnje na dogovor u javnoj nabavci

kzkKomisija za zaštitu konkurencije pokrenula je postupak protiv učesnika na tržištu, „MITECO“ – Kneževac, „YUNIRISK“ – Beograd, „MODEKOLO“ – Beograd, „BREM GROUP“ – Beograd i „KEMIS“ – Valjevo, zbog osnovane pretpostavke da su dogovaranjem zajedničke ponude u postupku javne nabavke naručioca Ministarstva zaštite životne sredine, izvršila povredu konkurencije iz člana 10. Zakona o zaštiti konkurencije.

Istovremeno sa pokretanjem postupka, ovlašćena službena lica Komisije za zaštitu konkurencije, izvršila su nenajavljeni uviđaj na pet lokacija i prikupila relevantnu dokumentaciju za utvrđivanje činjenica u ovom postupku.

Pozivaju se sva lica koja raspolažu podacima, ispravama ili drugim relevantnim informacijama koje mogu biti od značaja za utvrđivanje činjeničnog stanja u navedenom postupku, da iste dostave Komisiji za zaštitu konkurencije, Savska br. 25/IV, Beograd.

Izveštaj o sektorskoj analizi tržišta trgovine na malo u periodu 2017 – 2018. godine

kzkKomisija za zaštitu konkurencije sprovela je sektorsku analizu tržišta trgovine na malo u nespecijalizovanim prodavnicama pretežno hranom, pićem i duvanom za vremenski period od dve godine (2017-2018. godina). Predmet analize bilo je utvrđivanje odnosa između konkurenata na tržištu trgovine na malo u nespecijalizovanim prodavnicama pretežno hranom, pićem i duvanom na teritoriji Republike Srbije u smislu procene njihovog tržišnog učešća i relativne snage, ali i analiza odnosa između dobavljača i izabranih trgovinskih lanaca za određene kategorije proizvoda.

Sastavni deo izveštaja čine i date preporuke u kojima je Komisija ukazala na potrebu formiranja javnog registra trgovinskih preduzeća što bi u narednom periodu znatno olakšalo praćenje ovog segmenta trgovine, ali i na značaj saradanje sa drugim državnim organima u smislu dostavljanja na mišljenje svih relevenatnih zakonskih i podzakonskih propisa.

Komisija se zahvaljuje svim učesnicima na tržištu koji su tokom sektorske analize uredno dostavili tražene podatke i istovremeno poziva učesnike i ostalu stručnu javnost da upute svoje komentare na izveštaj, kao i predloge i sugestije za nastavak analize, do 28. februara 2020. godine, na e-mail: office.kzk@kzk.gov.rs sa napomenom: Komentar na sektorsku analizu tržišta maloprodaje.

Analiza uslova konkurencije na tržištu proizvodnje i prodaje suncokreta na teritoriji Republike Srbije u periodu 2016 – 2018. godine

kzkKomisija za zaštitu konkurencije je na osnovu odredbi člana 21. stav 1. tačka 6) Zakona o zaštiti konkurencije, sprovela analizu uslova konkurencije na tržištu proizvodnje i prodaje suncokreta na teritoriji Republike Srbije u periodu od 2016. do 2018. godine.

Cilj analize je bio da se sagleda tržište proizvodnje i prodaje suncokreta, sa aspekta tržišne strukture i udela učesnika na tom tržištu, kao i da se analizira kretanje otkupnih cena suncokreta u posmatranom periodu. Analiza je obuhvatila podatke o proizvodnji, otkupu, izvozu i uvozu semena suncokreta, kao i o izvozu i uvozu sirovog i rafinisanog suncokretovog ulja u posmatranom periodu.

U analizi su korišćeni podaci Ministarstva finansija – Uprave carina o uvozu i izvozu suncokreta i suncokretovog ulja, javno dostupni podaci Republičkog zavoda za statistiku o proizvodnji suncokreta i suncokretovog ulja, kao i podaci učesnika na tržištu – otkupljivača suncokreta i proizvođača suncokreovog ulja i to: Dijamant AD iz Zrenjanina, Vital AD iz Vrbasa, Sunce AD iz Sombora, Banat AD iz Nove Crnje, Victoriaoil AD iz Šida, Bimal Trading doo iz Beograda i Bimal Agri doo iz Bečeja.

Komisija se zahvaljuje svim učesnicima na tržištu koji su tokom analize uslova konkurencije uredno dostavili tražene podatke i istovremeno poziva učesnike i ostalu stručnu javnost da upute svoje komentare na izveštaj, na e-mail: office.kzk@kzk.gov.rs sa napomenom: Komentar na analizu tržišta suncokreta.

Imajući u vidu značaj ove poljoprivredne kulture za razvoj prehrambene industrije i sveukupan industrijski razvoj, kao i zaključke ove analize, Komisija će i ubuduće sa posebnom pažnjom pratiti ponašanje učesnika na tom tržištu i okolnosti koje bi mogle da ukažu na povrede Zakona o zaštiti konkurencije.