Савет Комисије за заштиту конкуренције је, на седници одржаној 11. августа 2016. године, донео решење којим се условно одобрава спровођење концентрације која настаје стицањем контроле привредног друштва Sunoko d.o.o Нови Сад над привредним друштвом Star Šećer d.o.o. Сента, а тиме и над Фабриком шећера ТЕ-ТО Сента А.Д.

На основу чињеничног стања утврђеног током испитног поступка, Комисија је констатовала да ће спровођењем концентрације доћи до јачања доминантног положаја Sunoka, пре свега на тржишту производње шећера и тржишту продаје шећера у Републици Србији. Из тог разлога, спровођење поменуте концентрације је могло да буде одобрено само уз одређене услове који су прописани решењем. Комисија за заштиту конкуренције сматра да се утврђивањем мера понашања у односу на Sunoko d.o.o. Нови Сад, обезбеђује спречавање потенцијално негативних ефеката предметне концентрације.

Решењем су наложени услови у виду мера понашања и обавезног редовног извештавања Комисије са циљем очувања тржишне структуре и останка свих производних капацитета укључујући и шећерану ТЕ ТО Сента на тржишту, транспарентног праћења нивоа, промене цена шећера на тржишту, унапређења транспарентности политике продаје шећера и пословних односа са купцима, као и пуног информисања Комисије о нивоу и врсти инвестиција које ће се реализовати у ТЕ ТО Сента са циљем повећања производне ефикасности, и то:

1. Извештавање о прерађеној шећерној репи и произведеном шећеру и то појединачно за сваку од шећерана у власништву Sunokа.
2. У случају ликвидације или одлуке Sunokа која за последицу има трајно затварање неке од шећерана под његовом контролом, Sunoko има обавезу да претходно јавно огласи продају власничког капитала или имовине шећеране, и то у најмање три дневне новине које се редовно дистрибуирају на целој територији Републике Србије и једним иностраним новинама које се специјализују за привреду и финансије и издају на територији ЕУ, или Интернет порталу који се уобичајено користи за дистрибуцију пословних вести
3. Обавеза извештавања о ценама, о насталим променама цене шећера посебно за тржиште Србије, ЕУ, ЦЕФТА и евентуално трећа тржишта, на паритету FCO шећерана, без ПДВ-а, уз достављање образложења узрока и интензитета насталих промена.
4. Обавеза да најкасније у року од шест месеци достави Комисији документ којим дефинише своју политику продаје шећера према домаћим купцима
5. Извештавање о евентуалним изменама важећих уговора Фабрикe шећера ТЕ-ТО Сента А.Д. са купцима и разлозима за исте
6. Обавеза достављања годишњих извештаја о мерама и радњама предузетим са циљем одржања пословања Фабрике шећера ТЕ-ТО Сента А.Д. које могу да укључују, али се не ограничавају на следеће: враћање дугова, преузимање других финансијских издатака, пренос техничко-технолошких знања и искустава, пренос знања и искустава из области управљања, мере које утичу на повећање ефикасности производње и смањење цене коштања шећера, као и друге, директне или индиректне, финансијске, техничко-технолошке, организационе и друге мере.

Наложене мере (осим под тачком 5), ће се примењивати до укидања царина и прелевмана на увоз шећера у Републику Србију, а најдуже у наредних пет година од правноснажности решења Комисије. Мера под тачком 5. се примењује закључно до краја 2017. године.

У току испитног поступка, Комисија је прибавила потребне податке, информације, као и мишљења о ефектима концентрације од конкурената учесника концентрације, њихових највећих добављача и купаца, као и од државних органa и организација у чијој надлежности су подаци који су релевантни у овом поступку.

Приликом одређивања услова под којима је одобрена концентрација, Комисија је имала у виду и мишљења и ставове о ефектима концетрације које су у току поступка изнели остали учесници на тржишту, а нарочито индустријски купци. Комисија је, такође, имала у виду и финансијски положај фабрике ТЕ-ТО Сента А.Д. Прописани услови, рокови и начин праћења њиховог извршавања, треба да отклоне забринутост Комисије у погледу обезбеђивања ефикасне заштите конкуренције, кроз очување производних капацитета, реализацију планираних инвестиција којима се постиже већа производна ефикасност, a тиме и нижа цена коштања шећера, затим кроз транспарентну политику продаје (рабатна политика) и политику цена (интензитет и узроци промена цена).