Комисија за заштиту конкуренције (у даљем тексту означена као:Комисија), примила је крајем 2012. године две иницијативе за утврђивање повреде конкуренције и покретање поступка по службеној дужности, од којих се прва односи на друштво Термоелектране и копови Костолац д.о.о. Костолац (у даљем тексту означено као:ТЕ-КО Костолац), а друга на друштво Рударски басен „Колубара“ д.о.о., Лазаревац (у даљем тексту означено као: РБ Колубара).

Обе иницијативе се односе на немогућност добијања угља  по основу учешћа подносилаца пријава у јавним огласима расписаним у 2012. години. У септембру 2013.г. исти подносилац иницијативе је поднео нову иницијативу против РБ Колубара, којом је обухваћен њихов пословни однос у 2013. години, односно додела угља по јавном огласу, по којем је угаљ добио и подносилац иницијативе, али не у траженим количинама. Наведена иницијатива се, такође, односи и на доделу асортимана угља у 2013. години који уопште није био предмет јавног огласа (орах и грах), а који су добили други купци, али не и подносилац иницијативе и поред уредно достављеног захтева продавцу, уз образложење продавца да су расположиве количине наведеног асортимана већ расподељене.

У току поступка испитивања основаности навода у иницијативама (у даљем тексту означен као: поступак испитивања), Комисија је дошла до великог бројa података и информација, које су пажљиво анализиране са становишта примене прописа о заштити конкуренције. Резултати анализа определили су Комисију  да се овом информацијом обрати ресорним министарствима у Влади Републике Србије, затим ЈП ЕПС, као оснивачу РБ Колубара и ТЕ-КО Костолац, али и наведеним друштвима-учесницима на тржишту, против којих су поднете иницијативе Комисији.

Поступком испитивања је обухваћен период 2010.-2012. година за који су прибављени подаци од једног броја учесника на тржишту-директних купаца угља по јавним огласима РБ Колубара и ТЕ-КО Костолац, али и њихових купаца и купаца ових купаца. За 2013. г. Комисија је прибавила и анализирала конкурсну документацију од РБ Колубара и ТЕ-КО Костолац по јавним огласима за продају угља  спроведеним у тој години.

Пре навођења конректних података, Комисија даје основне  информације о спроведеним јавним огласима:

 

ТЕ-КО Костолац  продаје сирови угаљ лигнит асортиман комад за потребе широке потрошње, путем јавног оглашавања, почев од 2006.године. У 2010.г. су расписана два јавна огласа (за период април-август 2010. и период октобар 2010-фебруар 2011), а у 2011, 2012. и 2013. години по један јавни оглас.

 

РБ Колубара почиње са продајом угља за потребе широке потрошње путем јавног огласа у 2011.г. и то за период 01.07.-30.09.2011.г. док је до краја године расписан још један оглас за период 01.10.-31.12.2011.г. У 2012.г. су спроведена два јавна огласа (за период 01.01.-30.06.2012. и за период 01.07.-31.12.2012.г.), а у 2013. један оглас (за период 01.03.-31.12.2013.г.). Предмет продаје  је сушени угаљ (асортиман комад, коцка, комад/коцка и само у два јавна огласа грах/прах) и сирови угаљ (асортиман комад и коцка).

 

Комисија је уочила да поступак продаје угља за потребе широке потрошње, који су ТЕ-КО Костолац и РБ Колубара спроводили у 2010, 2011, 2012. и 2013. години,  има обележја која су, по много чему, обележја поступка јавних набавки, а у мањој мери обележја  поступка класичне продаје за потребе широке потрошње. Наведени поступак не представља ни поступак јавног надметања у смислу одредби члана 28. Закона о трговини („Службени гласник РС“ бр. 53/10 и 10/13), јер је основно обележје поступка надметања да купац истакне повољнију понуду продавцу у односу на остале учеснике у надметању, што није случај код јавних огласа РБ Колубара и ТЕ-КО Костолац, у којима је цена унапред одређена (произвођачка цена без ПДВ код ТЕ-КО Костолац, односно цена, увећана за ПДВ код РБ Колубара, како је наведено у јавним огласима који су обухваћени поступком испитивања) и нема надметања између купаца у погледу набавне цене. Комисија, такође, оцењује да поједини услови из конкурсне документације указују на могуће постојање дискриминације међу купцима код ТЕ-КО Костолац.

 

У том смислу, Комисија наводи податке и информације, које, по оцени Комисије, указују на могуће ограничење самог „приступа“ тржишту, а узрочно-последично могу довести и до повреда Закона о заштити конкуренције.

 

1. Критеријуми за оцену пријава, садржани у Упутству за подношење пријава (у даљем тексту означено као: Упутство), које је саставни део сваке конкурсне документације (и РБ-Колубара и ТЕ-КО Костолац) и које би по својој природи требало да олакша учествовање у поступку, садржи сложене процедуре прибављања документације, која је означена као „обавезна“ а изостанак  само једног од тражених документа уз пријаву, довољан је разлог за одбацивање такве пријаве као непотпуне. Критеријуми за оцену поднетих пријава, из огласа у оглас су све сложенији и обимнији, код оба друштва. Међу њима су свакако значајни критеријуми везани за претходни период сарадње од три године са продавцем (јавни огласи РБ Колубара и ТЕ-КО Костолац) и критеријуми који се односе на учешће по претходним јавним огласима РБ Колубара (преузете количине, динамика преузимања и поштовање плаћања издатих профактура), који сужавају круг потенцијалних купаца и онемогућавају улазак нових купаца, што би могло указати на околност да се овим механизмом обезбеђује „жељени круг купаца“. Критеријуми из јавног огласа РБ Колубара у 2013. години су посебно обимни и детаљни, а садржани су у „Записнику о процени испуњености услова трговинских предузећа за обављање послова малопродаје“ (поседовање стоваришта-ограђено/неограђено; укупна површина складишног простора; постојећи прикључци за телефон, струју, воду, поседовање фискалне касе; могућност преузимања угља вагонима Железница Србије; поседовање ваге – на стоваришту/ван стоваришта, у својини/у закупу; могућ приступ камионима капацитета 20-25т; постојање одговарајућих просторија на стоваришту за обављање уобичјених трговачких и административних послова; поседовање механизације за утовар угља – у својини/у закупу; поседовање средстава за развоз угља – на стоваришту/ван стоваришта, у својини/у закупу; број запослених лица на стоваришту која обављају техничке и административне послове). Према схватању Комисије у конкретном случају, РБ Колубара се ставља у позицију надзорног органа који контролише испуњеност услова за обављање малопродаје угља, што, по оцени Комисије, није у складу са статусом овог друштва као дела ЈП ЕПС, али ни са предметом продаје путем јавног огласа. На сличан начин поступа и ТЕ-КО Костолац по јавном огласу у 2013.г. јер задржава право да изврши обилазак локација подносилаца пријава ради провере испуњености обавезних услова у предметном поступку продаје.

 

2. У јавним огласима ТЕ-КО Костолац за 2010.г. и 2011.г. право учешћа, поред правних лица која испуњавају законом прописане услове за обављање делатности из предмета понуде, имају и државни органи и друштвене установе, којима према критеријуму:“карактер купца“ припада највећи број бодова, а уколико више купаца оствари исти број бодова, предност имају државни органи и друштвене установе. По јавном огласу из 2012.г. ови субјекти нису ни наведени да имају право учешћа, али и поред тога, по истом критеријуму остварују максималан број бодова. Комисија је мишљења да би било сврсисходно да се  продаја угља овим органима и установама евентуално врши у одвојеном поступку, с обзиром на то да и иначе не испуњавају већину критеријума из јавног огласа, а које морају да испуне остали учесници (поседовање: стоваришта, теретног возила, колске ваге). Међутим, државни органи свакако имају немерљиву предност по критеријуму „број запослених“, што је свакако ирелевантно за сам поступак, имајући у виду да купују угаљ искључиво за своје потребе, а не за даљу продају, као што је случај са осталим потенцијалним купцима-учесницима по јавном огласу, који су у овом случају, применом конкретног критеријума, по оцени Комисије, дискриминисани.

 

3. ТЕ-КО Костолац је 10.06. 2011.г. доставио 20 обавештења купцима који су по јавном огласу у тој години остварили, сваки од њих, укупно 20 бодова, а 18.06.2012.г. је доставио 44 обавештења купцима који су по јавном огласу у 2012.г. остварили од 26-69 бодова, са информацијом да су њихове понуде исправне и да садрже све доказе о испуњености услова одређених јавним огласом и конкурсном документацијом, али да према оствареним бодовима не стичу право на куповину угља, односно без било каквог конкретног навођења методологије по којој је вршена додела угља. Чињеница је да се методологија расподеле угља одређује накнадно и код РБ Колубара и код ТЕ-КО Костолац, у зависности од броја приспелих пријава у односу на оглашену количину угља, односно да није садржана у Упутству, па самим тим ни позната потенцијалним купцима у моменту подношења пријаве (осим у јавном огласу РБ Колубара за период 01.10.-31.12.2011.г. где је у Упутству садржана бодовна табела са припадајућом количином угља коју је могуће доделити према оствареном броју бодова и припадајућој бодовној групи и у јавном огласу ТЕ-КО Костолац у 2013.г. где је наведен распон бодова и припадајућа фиксна количина угља). Међутим, чак и по јавним огласима по којима је у Упутству наведена методологија расподеле угља према оствареним бодовима, купци чије су пријаве оцењене као потпуне и исправне, односно који су остварили одговарајући број бодова и на тај начин стекли право на доделу угља у одговарајућој количини, остали су без угља. Образложење ТЕ-КО Костолац у таквим случајевима је да је оглашена количина већ расподељена, а образложење РБ Колубара да пошто нису остварили сарадњу са продавцем у траженом периоду (претходне три године и/или сарадња по претходном јавном огласу) добијају 0 (нула) бодова и остају без угља.

 

4. И РБ Колубара и ТЕ-КО Костолац по расписаним јавним огласима задржавају право да,  уколико након пријема пријава и расподеле количина угља по ранг листама, а према накнадно утврђеној методологији, преостану нерасподељене количине угља, понуде веће количине оним купцима којима су одређене количине угља, на основу оствареног броја бодова, претходно већ додељене. Задржано право подразумевало је и да истим купцима понуде додатне количине угља, које су другим купцима већ додељене, али нису и уплаћене по издатим профактурама. То је  значило да практично није постојала могућност да се нераспоређене количине, или већ додељене а неуплаћене количине, понуде  осталим купцима, чије су пријаве исправне и потпуне и којима је по том основу додељен  одговарајући број бодова, али су у првој расподели остали без додељених количина угља. Методологија расподеле оглашених количина угља је несумњиво у надлежности продаваца и сама по себи не представља повреду конкуренције у смислу Закона, те као таква није у надлежности Комисије, али све околности под којима се обављала продаја угља,указују на потребу да се о овим питањима одреде други надлежни органи.  

 

5. Комисија посебно указује на чињеницу да је РБ Колубара, у посматраном периоду, у продаји угља по јавним огласима поступала супротно свом акту-Правилнику о продаји угља од 06.05.2010.г., односно његовим изменама и допунама од 10.05.2011.г. по којима купци који су у категорији „трговине“,  а не учествују у јавном позиву, могу у току календарске године да купе 200т сушеног и 300т сировог угља. Међутим, супротно овој одредби, РБ Колубара управо оним купцима који су учесници у јавном огласу одобрава наведене количине. Такође, изменама и допунама Правилника о продаји угља од 13.09.2011.г. и 23.12.2011.г. дато је дискреционо право директору, односно помоћнику директора да, у случају пораста или смањења тражње за куповином угља, може посебном одлуком одобрити продају угља на други начин и у другим количинама од оних утврђених чланом 4. Правилника, што свакако оставља могућност  субјективне оцене поремећаја на тржишту и следствено томе, примене овог дискреционог права.

 

6. Уз продају угља по јавним огласима за потребе широке потрошње, ТЕ-КО Костолац врши и продају угља друштву „Аутотранспорт“ д.о.о. Костолац (у даљем тексту означено као: Аутотранспорт), под условом да ово друштво изврши испоруку и снабдевање угљем пензионерских, инвалидских и синдикалних организација, по произвођачкој цени увећаној за транспортне и манипулативне трошкове. Међутим, Комисија је дошла до сазнања да се ово друштво јавља и у улози добављача другим учесницима на тржишту, међу којима су и директни купци угља по јавним огласима ТЕ-КО Костолац али и РБ Колубара. У току поступка испитивања нису прикупљани подаци о ценама по којима ово друштво даље продаје угаљ на тржишту, с обзиром на то да се поднете иницијативе не односе на наведено друштво, али је Комисија претходно наведену чињеницу препознала као значајну за кориснике ове информације. Основано се може претпоставити да наведено друштво у даљој продаји пласира угаљ на тржиште, пре свега купцима којима су већ додељене одређене количине по јавним огласима, по ценама које се могу знатно разликовати од цена  по којима  снабдева пензионерске, инвалидске и синдикалне организације. ТЕ-КО Костолац одобрава друштву Аутотранспорт даљу продају угља искључиво наведеним организацијама, у количинама одређеним сваком појединачном одлуком, а по претходно прибављеној сагласности продавца (осим по јавном огласу у 2013. години у коме није наведен услов прибављања претходне сагласности ТЕ-КО Костолац). При том Комисија напомиње да је у Одлуци о условима продаје угља по првом јавном огласу ТЕ-КО Костолац од 22.02.2006.год. (ТЕ-КО Костолац је доставио Комисији ову одлуку као доказ да је од наведеног датума почео са продајом угља за широку потрошњу путем јавног оглашавања, али овај јавни оглас није обухваћен поступком испитивања Комисије који се  односи на период 2010-2013.г.) наведено, између осталог, да се продаја угља врши са превозом до складишта купца (крајњих потрошача), а да се превоз поверава друштву Аутотранспорт д.о.о. Костолац, без права ангажовања других превозника или превозних средстава од стране овог друштва, уз образложење да су правни претходници друштва ТЕ-КО Костолац били оснивачи друштва  „Аутотранспорт“ д.о.о и да су своја оснивачка права пренели на Р.Србију на основу Уговора о преносу удела, у коме је чл. 3. предвиђено да преносиоци удела прихватају обавезу да са друштвом које су основали, наставе пословне односе у промету роба и услуга, као и да ће преносиоци удела извршавати права и обавезе везане за наведене пословне односе у периоду док друштво послује као друштво у државној својини. Комисија такође напомиње да све одлуке о продаји угља друштву Аутротранспорт у количинама које су свакако значајне (80.000т по јавним огласима у 2010, 2011. и 2012.г. и 50.000т у 2013.г.) доноси овлашћени представник, односно овлаћени представници оснивача, истовремено са одлуком о продаји одређене количине угља за потребе широке потрошње путем јавног оглашавања. Посебно се напомиње да је у 2013.г. наведеном друпштву, поред првобитно одобрене количине од 50.000т, продато додатних 50.000т по једној и додатних 20.000т по другој одлуци (обе одлуке су од истог датума-29.08.2013.г.), што значи да је ово предузеће у 2013. години, располагало  значајном количином од 120.000т, набављеном по произвођачкој цени, а да је укупно оглашена количина по јавном огласу за потребе широке потрошње-50.000т која је и расподељена на 39 купаца. У односу на одлуке по претходно донетим огласима у 2010, 2011. и 2012.години, Основна одлука овлашћених  представника оснивача од 28.01.2013.г. по којој је ово друштво добило 50.000т [...]

садржи обавезу наведеног друштва да испоруку наведеним организацијама, врши уз претходну сагласност ТЕ-КО Костолац.

 

7.  По јавном огласу у 2012.години ТЕ-КО Костолац, угаљ је добило 35 купаца. Од тог броја, 22 купца су из истог управног округа (Браничевски округ), а према Уредби о управним окрузима („Службени гласник РС“ број 15/06), у Републици Србији има укупно 29 управних округа, односно 24 округа  без Косова и Метохије. Интересантно је да је највећи број купаца којима је додељен угаљ, из малих места, односно  насеља, па чак по два купца из истог насеља добијају угаљ ([...],  [...],  [...]). Комисија  напомиње да није улазила у исправност оцене поднетих пријава по којима је извршена додела угља купцима, односно испуњености критеријума по јавним огласима ТЕ-КО Костолац (али ни РБ Колубара), а за које подносилац иницијативе против ТЕ-КО Костолац тврди, на основу извршеног увида на лицу места, да у већини случајева нису испуњени. У вези са овим, интересантно је да су угаљ добила два купца из места [...], са различитим називом ([...] и [...]), који су регистровани на истој адреси (до фебруара 2013.г. када купац [...] мења седиште из места [...] у место [...]), а чији су власници мушка и женска особа са истим презименом, што упућује на закључак да је у питању једно домаћинство (према подацима са интернета-[...] је насеље са око 400 пунолетних становника и око 130 домаћинстава, а место  [...] са око 670 пунолетних становника и 216 домаћинстава, оба у истој Општини Пожаревац, Браничевски округ).

 

8. У току поступка испитивања, Комисија је пажњу посветила и ценама у даљој продаји угља купљеног по јавним огласима РБ Колубара и/или ТЕ-КО Костолац. Поступком испитивања су обухваћене тзв. три круга купаца угља-директни купци угља по јавним огласима РБ Колубара и ТЕ-КО Костолац (I круг),  њихови купци (II круг) и купци купаца из II круга (III круг). Обимни и детаљно обрађени и анализирани подаци указују на значајно више просечне продајне цене, које су у односу на  просечну годишњу продајну цену продавца, увећане код појединих купаца и преко 200%. То увећање је веома разнолико и не може се утврдити једнако или приближно једнако поступање купаца угља РБ Колубара и ТЕ-КО Костолац у одређивању цена у даљој продаји овог огревног материјала, али се свакако ради о великим распонима у индексима раста. Индекси раста цена купаца угља у I  кругу су:

 

  •   за сирови угаљ Колубара: 106-307 (2010), 110-304 (2011), односно 112-313 (2012)
  •   за сушени угаљ Колубара: 103-172 (2010), 105-159 (2011), односно 104-164 (2012);
  • за сирови угаљ Костолац: 107-350 (2010), 114-325 (2011), односно 136-357 (2012);

 

У  I  кругу купаца, највећи индекси раста цена (у велепродаји) у све три посматране године  забележени су код купца [...] д.о.о. [...] у даљој продаји сушеног а нарочито сировог угља (претходно наведени највећи индекси раста цена за сушени угаљ Колубара и  сирови угаљ и Колубара и Костолац, односе се управо на овог купца). Његови  највећи купци, који купљени угаљ користе искључиво за своје потребе су: ЈКП Топлана  [...], ЈКП Градска топлана  [...], ЈКП Топлана [...], Клинички центар [...], [...]-[...]и [...],[...]. У структури његове продајне цене сировог угља Колубара,  маржа је: 73% (2010), 98% (2011), односно 110% (2012) набавне цене, док је маржа у случају даље продаје сировог угља Костолац: 139% (2010), 126% (2011), односно чак 205% (2012) његове набавне цене (сви подаци о маржи се односе и на велепродајну и на малопродајну цену наведеног купца). Наведено практично значи да [...], тону угља купљеног од ТЕ-КО Костолац по цени од 2.199,31 РСД (у 2011. и 2012.г.) продаје у велепродаји, односно малопродаји, по цени (са обрачунатим ПДВ) од 8.614,00 РСД (2011), односно 9.120,00 РСД (2012). У структури велепродајне као и малопродајне цене (структура је идентична) трошкови транспорта износе просечно око 1.650 дин/т у све три године и за све врсте угља сирови комад и сушени коцка, комад, коцка/комад).У I кругу купаца значајан раст цена у даљој продаји је остварио и купац [...],[...], који је директни купац по јавним огласима и РБ Колубара и ТЕ-КО Костолац и који се бави само малопродајом, а код кога су забележени такође високи индекси раста цена: за сушени угаљ Колубара: 161(2010), 145 (2011), односно 149 (2012); за сирови угаљ Колубара: 224 (2010), 192 (2011), односно 186 (2012); за сирови угаљ Костолац: 210 (2010), 203 (2011), односно 222 (2012);

 

У II  кругу купаца су забележена највећа одступања у односу на базне цене –просечне продајне цене РБ Колубара и ТЕ-КО Костолац.  Индекси раста цена ових купаца су у интервалима:

  • за сушени угаљ Колубара: 110-313(2010), 116-263 (2011), односно 110-267 (2012);
  • за сирови угаљ Колубара: 112-263 (2010), 105-243 (2011), односно 112-247 (2012)
  • за сирови угаљ Костолац: 144-246 (2010), 154-260 (2011), односно 162-324 (2012)

 

Међу купцима угља РБ Колубара из II круга, убедљиво највеће индексе раста просечних продајних цена има купац [...] д.о.о. из [...], који се бави само малопродајом угља: 313 (2010), 263 (2011), односно 267 (2012), што значи да просечна продајна цена сировог угља комад, која код РБ Колубаре у 2010.г. износи 2.207,89 дин, у 2011.г. износи 2.777,48 дин/т, а у 2012.г. износи 2.955,22 дин/т, у малопродаји код његовог купца [...] д.о.о. [...] износи: 6.900 (2010),  7.300 дин/т (2011.г.),  односно 7.900дин/т (2012.).  Интересантан је податак који се односи на купца [...] д.о.о. [...] из II групе купаца у ланцу купаца ТЕ-КО Костолац, али и у ланцу купаца РБ Колубара, са седиштем у [...] удаљеном свега 12км од [...], чији су  индекси раста цена:

  • за сирови угаљ Колубара: 112 (2010), 105 (2011), односно 112 (2012)
  • за сирови угаљ Костолац: 185 (2010) , 227 (2011), односно 310 (2012)

 

У III  кругу су свега два купца доставила податке по захтеву Комисије (купци угља ТЕ-КО Костолац),  од којих је један купац присутан у све три године (2010-2012), а други не купује угаљ ТЕ -КО Костолац у 2012.години.

 

На основу прибављених и детаљно анализираних података о ценама, Комисија није могла да утврди постојање директне везе између просечних продајних цена ТБ Колубара, односно ТЕ-КО Костолац и цена по којима се овако набављен угаљ даље продаје, односно није утврђено постојање доказа који указују да РБ Колубара и ТЕ-КО Костолац на било који начин директно утичу на цене угља у даљој продаји. Комисија при том има у виду да сe ЈП ЕПС чија су зависна друштва и РБ Колубара и ТЕ-КО Костолац, већ дуже време суочава са губицима, а да оба наведена друштва продају угаљ по произвођачким ценама и то непромењеним у периоду дужем од годину дана. За то време, њихови директни купци, као и сви остали купци у ланцу купаца, увећавају своје продајне цене, које су код појединих купаца, према оцени Комисије, неоправдано високе са исто тако неоправдано високим маржама (раније наведен пример купца [...], који је купац угља и РБ Колубара и ТЕ-КО Костолац).

 

З а к љ у ч а к

 

Све напред наведено, по оцени Комисије, ствара услове и може довести до неоправданог увећања цена, како у велепродаји, тако и у малопродаји овог енергента крајњим купцима-физичким лицима. Исто тако могао би се извести закључак да описани начин продаје угља, за којим је на тржишту очигледно већа тражња од понуде, ствара могућност да одређена група купаца, у даљој продаји, стиче и екстрапрофит. Комисија је у току испитивања имала у виду и сам циљ оснивања ТЕ-КО Костолац и РБ Колубара, као зависних друштава ЈП ЕПС, а који је утврђен Законом о јавним предузећима („Службени гласник РС“ број 119/2012). Према   одредби члана 2. наведеног закона, јавно предузеће се оснива и послује, између осталог, и ради обезбеђивања трајног обављања делатности од општег интереса и уредног задовољавања потреба корисника производа и услуга.

 

Политика заштите конкуренције има за циљ економски напредак и добробит друштва, а нарочито корист потрошача, не као декларативне вредности, већ као неопходан услов за само постојање ефективне конкуренције, јер се на тај начин затвара круг у којем су конкуренција и корист потрошача истовремено и узрок и последица. Наиме, без ефикасне конкуренције, нарочито на дуги рок, не може бити ни користи за потрошаче, који опет, повратно делују на тржиште и учеснике на њему, вршећи притисак који доприноси развоју конкуренције. Несумњиво да је ово и један од циљева који се има у виду приликом оснивања јавних предузећа, без обзира ко су његови оснивачи и без обзира о којој делатности да се ради, па се у том смислу указује и надлежним министарствима и учесницима на тржишту на неопходност поштовања одредаба Закона о заштити конкуренције.

 

Комисија ће наставити да прати понашање РБ Колубара и ТЕ-КО Костолац на тржишту и анализира стање конкуренције и у 2014. години, како би у складу са својим надлежностима из Закона, благовремено предузела одговарајуће кораке у случају евентуалног ограничавања, нарушавања или спречавања конкуренције, уз очекивање да ће и корисници ове информације, свако из своје надлежности, предузети мере у правцу превазилажења проблема на које је у информацији указано,  што је и био циљ њене израде.

 

Комисија остаје отворена за сваки даљи контакт са корисницима ове информације, посебно уколико постоји њихова потреба за детаљнијим подацима и информацијама којима Комисија располаже.

 

 

Достављено:

-          Министарство енергетике, развоја и

заштите животне средине, Београд, Немањина 22-26

-          Министарство спољне и унутрашње трговине

и телекомуникација, Београд, Немањина 22-26

-          ЈП Електропривреда Србије, Београд, Царице  Милице 2

-          ТЕ-КО Костолац, Костолац, Николе Тесле 5-7

-          РБ Колубара, Лазаревац, Светог Саве 1